2018-12-20 12.08.57 Trappebilde.jpg

Litt om tjenesten vi utfører.

Siden vi i hovedsak reparerer automatgirkasser samt vanlige manuelle gir så har vi som mål å kunne reparere de aller fleste merker og varianter av disse. 90% av de enhetene vi reparerer sitter i biler som er i daglig trafikk. De resterende 10% består av gir til entusiastbiler, veteranbiler, både amerikanske og europeiske, samt racebiler. Vi bruker også noe tid på utviklingsarbeid og spesialprosjekter, som ofte skjer i samarbeid med utvalgte samarbeidspartnere og firmaer som produserer produkter for ettermarkedet.

For å kunne være i en ledende posisjon innenfor reparasjon av automatgearkasser, og det er jo nettopp dette vi ønsker, og for å kunne gi deg som kunde en optimal service prøver vi å være i en kontinuerlig utvikling. Dette betyr at vi til enhver tid prøver å holde oss oppdaterte på både gamle og nye produkter i markedet. 

2020-01-15 11.41.53.jpg

Hvis du kommer til oss rundt lunch tider, så er du selvfølgelig hjertelig velkommen
inn for en matbit og en kopp kaffe.

Om ansvarsforhold, moral og garanti.

Får du inntrykk av at vi er ufeilbarlige? Dette er i tilfelle ikke helt riktig. Vi gjør nok av og til feil, små og store. Men kanskje du sitter med et inntrykk av at vi er seriøse og prøver å hjelpe de som får trøbbel med noe vi har forsøkt å reparere, men som vi ikke har fått til? Da tror jeg faktisk at du har rett. En reklamasjon er aldri spesielt hyggelig hverken for deg som er kunde, eller for oss som må reparere på nytt. Det passer jo aldri helt inn i "programmet", hverken for deg eller oss. Jeg tror ikke at de som har hatt trøbbel etter en reparasjon hos oss har hatt de helt store "traumene" vedrørende en reklamasjon. Jeg tør faktisk påstå at noen av de er våre beste ambasadører.

La oss snakke litt om garantien vår. De aller fleste av våre produkter har en full 2 års garanti på arbeid og deler, samt fri kjørelengde. De girkassene som havner på utsiden av garantien kan i noen tilfeller være spesialbygde girkasser, og kasser som brukes i "off road" eller annen race sammenheng.

I de tilfellene hvor det er reparert et løst gir, så tilbyr vi en forholsvis god og kostnadsfri "support" over telefon slik at man skal kunne unngå problemer ved første gangs oppstart. Hvis det alikevel skulle oppstå trøbbel så kan det i noen tilfeller være nødvendig å få brakt hele bilen til vårt verksted slik at vi får sjekket årsaken til problemene.

Som regel er det helt klare årsaker til havariene, og som nevnt tidligere så har det sjeldent bydd på store problemer å bli enig.

Det du skal vite som kunde hos oss er: Du har lov til å stille spørsmål ved jobben vi har gjort for deg. Du skal forvente å få et svar som du kan forstå. Du skal vite at vi prøver etter beste evne for at du skal bli fornøyd hos oss, og at du får det produktet du hadde forventet. Du skal også vite at du er viktig for oss! Velkommen tilbake.

ZF Service Verksted

Som det eneste frittstående automatgirverkstedet i landet har vi fått i land en kontrakt med KGK Norge eller tidligere ZF Norge. Dette betyr at vi er et offisiellt ZF Service verksted hvor vi utfører vedlikehold og reparasjoner på ZF girkasser i personbiler. Vi synes det er hyggelig å ha fått til dette samarbeidet, og det gleder oss at de viser oss denne tilliten.

ZF gir sitter i svært mange europeiske personbiler, men også i tyngre kjøretøyer som busser, lastebiler og traktorer. Personbilene som har, eller kan ha et slikt gir: VW, Audi, BMW, Citroen, Peugot, Jaguar, Aston Martin, og Maserati.

rats service

Delelager / Logistikk

Vi viser et lite utsnitt av vårt delelager. Dette for å fortelle at vi har det meste av deler på lager til de enhetene det går mest av. Vårt mål er å korte ned på tiden det som regel tar å få tak i deler, som forhåpentligvis vil gjøre kundens ventetid noe kortere. Vi klarer nok ikke å sitte med deler til alle varianter, siden det er vanskelig å forsvare økonomisk. 

I dagens biler med mye elektronikk og modelltilpassede styreenheter/ventilhus/Mecatronicenheter er det ofte noe ventetid p.g.a. at disse må bestilles på bilens chassis nummer. Men vi forsøker å gjøre dette på forhånd når man f.eks tar diagnosen slik at delene skal være på lager når bilen kommer tilbake til oss for reparasjon.

Det er svært mange variasjoner internt i de ulike girkassene, men vi har hyppige leveranser og et godt kontaktnett, slik at det aller meste er mulig å få tak i.

 

  Delelager.jpg

Vi kan både hente og bringe ditt kjøretøy hvis dette er nødvendig.

I noen tilfeller hender det at skadene har et slikt omfang at bilen ikke bør eller kan flyttes for egen "maskin". Mange har tegnet abonnement hos NAF, hvor berging er inkludert i prisen, og får derfor dekket transport til nærmeste verksted. NAF frakter også biler dit man ønsker, og pris for dette kan trolig avtales på forhånd. I de tilfellene hvor NAF assistanse eller tilsvarende selskaper ikke kan hjelpe deg, kan vi være behjelpelige med å hente bilen din hvis dette er ønskelig. Vi tar Kr: 16.- + mva pr/km  for vår frakttjeneste. Vi er også behjelpelige med å arrangere en fraktavtale for de som har biler som vi ikke klarer å hente, det være seg på grunn av lange transportstrekninger, eller p.g.a. at kjøretøyet er så tungt at vi ikke har mulighet til å få med oss. Vi har avtale med flere av de store aktørene på biltransport i Norge.

2020-01-16 16.03.18 Panamera.jpg

Følg oss på FacebookFølg oss på Instagram