chrysler dodge jeep

A500

4. trinns automatgir som finnes i blant annet Jeep Grand Cherokee. I utgangspunktet et 3. trinns gir som har fått montert en overdrive enhet på baksiden. Forholdsvis gammeldags konstruksjon med elektronisk guvernør styring. Finnes mange oppgraderinger å få, kjente feil er slitt/feiljustert 2. girs bånd og problemer med direct/forward clutcher.

47/48RH-RE

Dette giret sitter i blant annet Dodge Ram 2500/3500. Et svært holdbart gir med de riktige oppgraderingene. Svakheter originalt er converter, 2. girs bånd, forward/direct clutcher og overdrive snap-ring. Forsterkes alltid etter beste evne ved overhaling, med montering av blant annet shift-kit, forsterket 2. girs bånd strut, oppgraderte forward/direct clutcher m.m. Vi tilbyr 2 ulike convertere til dette giret, begge er av topp kvalitet billet konstruksjon fra Buckeye Precision.

Alternativ 1. er med single-disc lock-up clutch, denne er ratet til ca. 1100nm. Alternativ 2. er med tripple-disc lock-up clutch, denne er ratet til 1350nm. Populært gir ved tuning av Cummins dieselmotoren. Ta kontakt for mer informasjon!

6DCT-450

Dette er et Getrag dobbelt-clutch gir laget for blant annet Dodge Journey/Avenger. Finnes også i flere ulike Forder fra 2010 og nyere, samt Volvo og Mitsubishi m. flere (Giret går også under navnet Powershift eller MPS6). Giret har hatt store problemer med dobbelt-clutchpakken. Dette skjer på grunn av forbrenningsslagene som oppstår i moderne 4-sylindrede dieselmotorer. Disse "slagene" som også går under betegnelsen torsjonelle svigninger slår "dempe-elementene" i clutchpakken i stykker. De går rett og slett i oppløsning. Partiklene fra disse komponentene går i omløp i giret og samles i filteret. Filteret tettes, og oljepumpe mister evnen til å suge olje, dvs. pumpe kaviterer, og dette fører ofte til driftsstans. Det er vesentlig med grundig rengjøring av giret etter demontering. Dette siden det er rester av clutch og demperelementer gjennom hele giret. Vi gjør forholdsvis store oppgarderinger på ventilhuset i Mecatronicenheten, i tillegg til at clutchpakke erstattes med ny.

Dette giret bør man IKKE dra henger eller tyngre lass med.