Rats.no

 

  • DP0

4. trinns automatgir som finnes i de aller fleste franske bilene fra slutten av 1990-tallet frem til 2010-tallet. Et svært holdbart gir hvor interne komponenter sjeldent feiler. Ventilhuset må iblant justeres, da det oppstår slitasje i trykkreguleringene som gjør at linjetrykket faller. Vi tar dermed ut ventilhuset og justerer til korrekte verdier i vår testbenk.
Har blitt erstattet av AW/TF80SC, 6DCT-250 og EMG (Elektronisk styrt manuell girkasse) på de fleste franske biler av nyere dato.

  • 6DCT-250

6. trinns DSG (dobbelt-clutch) girkasse produsert av Getrag som sitter i flere franske biler av nyere dato. Dette er et tørr-clutch basert gir som ligner mye på VAG's DSG/DQ200 girkasse. Vi har sett tilfeller av defekte clutchpakker, ellers er dette giret en holdbar enhet. 
Vi på Rats er forøvrig kurset og sertifisert hos Schaeffler Automotive for bytte av clutchpakke på dette giret.

Adresse

RATS AS
Ringstad Gård
Sentvetveien 220
1866 Båstad, Norge

Kontaktinformasjon

Tlf: + 47 69 82 82 40
kundeservice@rats.no