Rats.no

 

  • RE5R05A

5. trinns automatgir beregnet på langsgående motorer. Dette giret finner du blant annet i Nissan Pathfinder og Nissan Navara. I utgangspunktet et veldig bra gir, men disse bilene er veldig utsatt for lekkasjer internt i radiatoren. Oljekjølerkretsen til girkassen går innom radiatoren, og når det oppstår lekkasje her finner frostvæsken veien inn i oljen til giret. Vann i girkassen er som kjent et stort problem, da alle clutchlamellene er limt med vannbasert lim. Disse går dermed i oppløsning, og resultatet er et gir som begynner å slure/feile. I tillegg sveller alle gummi og plastkomponenter, slik at de i alle tilfeller også må byttes ut. Ved reparasjon/overhaling av disse girkassene kobler vi alltid om kjølerkretsen slik at girkasseoljen ikke lenger går gjennom radiatoren. Dette forhindrer problemer i etterkant, og kjølesystemet er mer enn godt nok med den original monterte luft-olje kjøleren.

  • GR-6

Dette er et dobbelt-clutch gir man finner i Nissan GTR. Et svært grovt og velbygd gir, men vi har sett tilfeller hvor det oppstår problemer. Et kjent problem er at ''stopperene'' i skifte-muffene knekker av. Dette skjer pga. for lang vandring på stemplene som flytter disse (Det samme som man gjør med girspaken i en vanlig manuelt giret bil). Vi erstatter de skadede skifte-muffene med forsterket/forbedret type og monterer stempel med kortere vandring. Det finnes også oppgraderte clutchpakker og andre produkter på markedet til dette giret om man skal øke effekten i motoren betydelig.

Adresse

RATS AS
Ringstad Gård
Sentvetveien 220
1866 Båstad, Norge

Kontaktinformasjon

Tlf: + 47 69 82 82 40
kundeservice@rats.no