Rats.no

 

  • 722.6

Et av de mest vellykkede girene på markedet. Produsert av Mercedes og lansert på midten av 90-tallet. Finnes i utallige Mercedes opp til 2012. En svært sterk konstruksjon som tåler mye effekt, og samtidig er giret forholdsvis kompakt. Kjente problemer er converter-clutch shudder, spesielt fra 2006 og nyere. Det er også vanlig med feil på el-plate, her blir det gjerne brudd i det interne ledningsnettet slik at man får ulike feilkoder på hastighetssensorer osv. Vi har oppgraderte ventilhusdeler og convertere på lager, samt nye el-plater.

  • 722.8

Mercedes’ CVT (Continously Variable Transmission) girkasse. Finnes i blant annet A og B-klasse. Dette giret har vist seg å være ganske problematisk. Kjente problemer er sprekk i ventilhus, lagerhavari internt i giret og feil på Mechatronic. Vi har lang erfaring med reparasjon av disse enhetene og kjenner til de fleste problemene som kan oppstå. I mange tilfeller klarer vi også å reparere uten å ta giret ut av bilen.

  • 722.9

Etterkommeren til 722.6. 7-trinns automatgir med moderne lock-up funksjon. Det er forholdsvis mye problemer med disse, blant annet har vi sett oljepumpehavari, slitasje i ventilhus og defekte clutch-stempel. Mechatronic feil forekommer også forholdsvis hyppig. 4-Matic utgaven som sitter i blant annet E-klasse (W212) og GLK har også store problemer med lagerhavari på overføringstannhjulene i fordelingsgirenheten. Fordelingsgiret er en del av hovedgiret (felles kassehus) og hos merkeverksteder er gjerne det eneste alternativet å bytte ut hele girkassen ved slike problemer. Vi bytter lager og justererer klaringen slik at problemene ikke oppstår på nytt uten å ta giret ut av bilen til en mye rimeligere pris. 

 

Adresse

RATS AS
Ringstad Gård
Sentvetveien 220
1866 Båstad, Norge

Kontaktinformasjon

Tlf: + 47 69 82 82 40
kundeservice@rats.no